I konstnärens och pysslingens tecken

Oi!

Onsdagen var en regnig dag, väldigt regnig. Jag gjorde misstaget att använda min nya kappa från H&M:


Visit hm.com


"Ett misstag?", säger ni. Javisst, ett misstag, eftersom planerna är att skicka tillbaka just det här exemplaret pga för liten storlek. Att handla över nätet kan vara helt underbart praktiskt och trevligt att få hem paket dessutom, men besvikelsen blir desto större när varorna inte passar som man vill. Jaja, nu ska jag alltså inte smutsa ner den här vackra kappan något mer (tvivlar dock faktiskt på att lite regn gör någon skada men man vet ju aldrig).



Jag och Görel satt i bildsalen största delen av dagen. Hon målade och jag pysslade, något jag aldrig har varit bra på och tvivlar på att jag någonsin kommer fullända i. Men någonting måste man ändå göra under blåsiga ruskdagar. Pyssel passar! Görel fick ett trevligt infall och målade drottningkrona på sin panna och vilde-målning på min hand och mitt ansikte. \o/





Fått mat serverad också. Matsalen var helt öde sånär som på mig, Görel och ungefär tre till. De sätter upp nya gardiner också! Känns mer ombonat nu. :)

Imorgon ska vi in till Sala och se på Bright Star på bio. Nu när biljetten ändå redan är betald menar jag.. ^^ Dessvärre betyder det nog att vi måste gå 7-8km tillbaka till skolan när filmen är slut eftersom bussarna är väldigt osamarbetsvilliga vid senare tider.

Nuuu ska jag försöka rensa sängen på onödiga artiklar (läs: kläder och filmer) för att kunna krypa till kojs någon gång. Är trött... känns helt knäppt att man faktiskt väljer att gå upp 8:30 för att äta frukost. Men som Görel sa, det känns annars lite osjysst mot de snälla mattanterna som fixat ihop maten. :o

Lite kvällsmusik för trötta öron:



Natten på er!
/R

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååååh Rebecka!



Kommer du ihåg den där kvinnan som Inga berättade om, som ville tillbaka till sina rötter och tatuerade in det där gamla stamm-tatueringarna i ansktet? Som vi pratade om på religionen? Så såg du ut där ;)



HUR har allt gått nu? Har du haft det roligt på lovet?? :P



KRAM

2010-11-04 @ 23:24:38
Postat av: Rebecka

Haha jaaa, klart jag minns! :D Har haft ett mycket bra lov kan jag säga! Får ringa dig snart och berätta. :)

Kram!

2010-11-05 @ 10:49:55
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0