Vi kastar det gamla?

NEJ!

Alltså, man kastar inte det gamla. Inte utan att minnas och använda sig av de erfarenheter det har givit oss, det som vi är på väg att göra oss av med. Vad jag försöker säga är att alla talar om att man ska träda in i det nya året, glömma året som gått och endast blicka framåt. Men.. absolut inte! säger jag. Kanske för att 2010 visade sig bli ett av mina mest minnesvärda år hittills, men jag tror på att alla erfarenheter kan användas till något gott. Allt kan vändas till någonting, om inte positivt, men i alla fall användbart för ens egen fortsatta utveckling.

Med det sagt, kan jag meddela att jag är förkyld och känner mig något vidrig i fråga om utseende. Men inte ska man hänga läpp på årets mest.. festfyllda natt! Nja, egentligen är jag av åsikten att nyårsafton är lite överskattat... och därmed stämplar jag mig själv som tråkmåns, antar jag, men så får det vara.

Hursomhelst, pappa och brorsan har slitit i köket hela dagen för att få till en superb måltid för oss och våra gäster, vilket jag ser fram emot. Även om nyårsafton som så inte lockar mig direkt, så förknippar jag ändå den här dagen och natten med ljuva minnen eftersom det hör ihop med god mat och cider. \o/


Sjuk och..


.. allmänt krasslig, men..


.. vi kör ändå!

Låt oss nu välkomna 2011. Som nytt år känner det sig säkert lite blygt och osäkert, men om vi följer Annas exempel när Bob Hansson var på besök och ropade "HEJ BOB!" och ropar "HEJ 2011!" vid tolvslaget så mår det nog hundra gånger bättre sen. Och det gynnar ju alla, visst?

/R

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra :D

2011-01-01 @ 17:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0