Stilla torsdag

Hallihallå!

Har fortfarande inte kommit mig för att åka ner till stan för att fixa.. allt, som behöver fixas. Jag är lat. Men! Bara för att jag inte ska må helt dåligt ikväll när familjen slår sig ner i sofforna för att se Gudfadern III så försöker jag ändå packa ner lite småsaker som kan vara bra att ha. Värmeljushållare! Tändstickor! Sax! Pennor! ... lypsyl (som jag envisas med att kalla det, fastän alla andra verkar vara inställda på 'läppsyl')...! Tänk om man vaknar där i Tärna en kall och ensam natt och finner sina läppar snustorra och suktande efter lite mjukgörande cerat. Hua! Det ska minsann inte hända.

Har dammat av lite saker för mitt rum är, och har nog ända sedan mamma klargjorde att jag får städa mitt rum själv vid någon ålder jag inte kan minnas nu, varit en grogrund för dammråttor och dess kusiner. Ja, det har nog dragit förbi en och annan virus-epidemi härinne under alla år som jag bott här. \o/

Lyssnar på min "Instrumental"-lista på http://listen.grooveshark.com/ (ÄLSKAR) och försöker njuta av den tidiga eftermiddagen.. grabbarna därute lägger plattor, äntligen har de satt igång igen efter veckor av uppehåll. Nu blir det ju dock inte klart tills jag åker, argh, men skönt att veta att mamma och pappa kommer kunna ha några under uppsikt i alla fall. Annars börjar väl pappa snart föra långa, filosofiska diskussioner med katterna.

.. eller ja, det gör han ju redan i och för sig. ^^


För den som vill avnjuta samma musik som jag låter flöda för tillfället, varsågod: http://listen.grooveshark.com/#/playlist/Instrumental/31651871


***

"Mod är att våga hålla ut
när alla andra ger upp,
men också att våga tänka om
och göra något annorlunda,
när andra fortsätter
på den inslagna vägen.
"

/Anne Swärd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0