Första dagen snart till ända...

... men så mycket som har hänt!

Efter några om och med körde jag och mamma in på Tärnas parkering, en solig och något blåsig dag (bland annat hade jag en gigantisk lastbil bakom mig en bra bit som sedan var nära att köra på oss när jag gjorde en vänstersväng - mamma och jag skrek på varandra av ingen anledning bara för att vi blev så uppskrämda xD) och fixade kort (jajamensan, vi har KORT till våra rum!) och info i receptionen. Det såg lika mysigt ut där som när vi besökte stället för några veckor sen med nästan hela familjen. Flera av eleverna som bor på internatet hade redann anlänt i lördags, så man kände sig lite efter när man med mamma i släptåg började kånka på lådor och väskor. Som tur var bor jag på andra våningen och inte allra högst upp (tredje), men gissa om det var en svettig Rebecka som efter bara några minuter kände det som att hon höll på att svimma. Sån kvav hetta och ja.. alla andra som höll på att flytta in såg på något märkligt sätt väldigt fräscha och alerta ut. Jag var glad över att mamma var där, någon som inte bedömde mig utifrån detta hemska första intryck, hahah.

I vilket fall som helst så hade jag tur, enligt mig själv, eftersom i princip hela min våning flyttade in samma dag som jag, vilket gjorde att man på samma grunder och under samma förutsättningar hälsade på varandra för första gången och kunde knyta an lite. Vi hälsade på folk i min korridor och lite andra goa typer som alla verkade öppna, glada och trevliga. ^_^

Jag har nog inte riktigt landat än, allt känns fortfarande som en liten.. lägersemester av något slag. Kan inte ens föreställa mig att vara här i ett helt år. Men gött känns det allt!

Alltså, maten här är underbar.. det märks att de kan lägga ner mer tid och omsorg på den än i t.ex. grundskolan eftersom vi är färre elever. Stort utbud av sallad också och olika drycker som lingondricka, fläder, vatten eller mjölk. Men måltidstiderna är helt uppåt väggarna ju! Frukost halv åtta till halv nio, sen förmiddagsfika vid tio, lunch vid tolv (och efterrätt två dagar i veckan!), kvällsmat klockan fem (17) och inget mer sen. De göder oss ju som smågrisar! Samtidigt, om vi inte fått något mer efter kvällsmaten så tappar vi lite där... om man inte gör som jag då, smyger ut i köket och gör lite mackor. x) Man FÅR FAKTISKT DET..!

Spelade brännboll ikväll också. Det var på internatmötet som massörerna föreslog detta och jag tänkte egentligen inte gå, precis som några andra jag lärt känna.. vi ville mest sitta i de sista strålarna av sol på kvällskvisten och njuta av vad som enligt vädret ska bli sista soliga dagen den här veckan (får la se). Men! Så blev det inte, rätt som det var stod vi alla ute på gräsplanen och blev indelade i grupper. Jag får alltid såna hemska flashbacks i samband med brännboll... tänker genast på tiderna i grundskolan då man hånades eller suckade åt om man inte lyckades träffa bollen. Jag var dålig då, jag är fortfarande dålig. Har absolut inget bollsinne alls. Men för laget får man ju ställa upp. Rätt klädsel hade jag ju också: yllestrumpbyxor, kortbyxor, linne och en tröja över. \o/ Efteråt sa jag att.. mjo, men jag gjorde mig bra som bränd. Någon måste ju passa in i den rollen också, haha.

En av killarna tog sats med bollträet och svingade hårt mot bollen.. och kastade iväg bollträet istället. TVÅ gånger. Hur lyckas man? x'D Kan ju säga att efter första gången backade alla några steg när han var på tur...

Sitter nu i mitt rum och slappar..  vi har ett jättefint, stort tv-rum med dvd och vhs, så får väl hitta på några filmkvällar framåt hösten hoppas jag.. har ju tagit med mig hela mitt filmbibliotek på dvd! :D Annars ska det vara tyst efter 22 på vardagar, där de räknar in söndag också eftersom det är skola dagen därpå.. däremot räknas fredagar in som helg. Oh, och vi på skrivarlinjen slutar 11.50 på fredagar för att ja, kunna åka hem tidigare eller sitta och skriva. Ska bli spännande att se vad för slags uppgifter vi får... tydligen ska vi till Avesta på fredag och gå på konstutställning och där också få vår första uppgift. Skriva någonting om skribentens ansvar eller nåt.. låter svårt. Men det är ju såna utmaningar man växer av. Säger de. ;)


Ouppackat och stökigt! Höll på att bädda när kortet togs, tycker alltid att rum ser så mycket mer hemtrevliga ut när de är bäddade.


Utsikt från mitt fönster. Vi ser lite av "rökarnas plats", bänkarna!


Jag bor då i Västergård och här ser ni huset mittemot, Östergård. Ryktet (och min säkra källa, värmlänningen!) säger att de har mycket finare dagrum än Västergårdarnas.... hmmm.....


Aaah! Rummet som det NÄSTAN ser ut just nu, taget i går kväll. När jag fortfarande inte hade varit på internatmötet och blivit påmind om att man inte får ha ljus på rummet... *host* Ska prata med dem om det vid ett senare tillfälle dock, man måste ju ha ljus när det börjar bli höst och vinter! D:


Myspys. <3

Imorgon ska vi starta upp med en liten skrivuppgift, mjukstart så att säga (den här veckan handlar mest om att knyta lite band och den sociala kontakten) och.. ja, sen vet jag inte mycket mer, vi tar tydligen dagarna som de kommer, schemat är ganska rörligt, haha.

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0